söndag 30 januari 2011

Slö söndag

Vad skönt att ha en slö söndag. Idag väckte jag Julia vid 10 med frukost på sängen. Sedan gav jag mig iväg till klubben för att inta en solstol innan de var fullbokade. Soldis och 24 grader, riktigt behagligt alltså. En Fresh lime soda och en bra bok, inte fel!

Julia ringde och berättade att Thomas, snickaren, varit hemma för att ta mått på en myggnätsram till Alexandras säng. Han hade inget papper och penna med sig, tänkte han komma ihåg måtten i huvudet, hmm? Men Julia fixade det och nu väntar vi med spänning på att den ska passar över sängen. Jag har varit nöjd innan med Thomas snickrade saker så det blir nog bra nu också:) Ska få låna myggnätet från Wiklunds till ramen nu när Alexandra och Jörgen kommer. Det blir toppen, myggen är tuffa just nu!

Tog en promenad på vägen hem. Det är skönt för jag börjar hitta i mitt område. Tack vare Julis och Cissi och kartan jag fick av henne, tack!
På min gata finns det ett hus som är riktigt spännande. Nu ser ni inte in på kortet, men rummen är stora och osymmetriska, jätte fräcka, ett sånt hus skulle jag vilja ha! Har jag blivit Bengal????


Mamma ringde på skypen för en stund sedan.Det var jättemysigt att prata med henne och att höra att allt är bra.
Julia gav sig iväg på bio med en tjej från Norska ambassaden för en stund sedan. Ska bli spännande att höra hur det är att se på bio i Bangla, det måste vara en upplevelse!!!



2 kommentarer:

  1. Härligt hus o härlig söndag!!! Här regnar det...
    Nu har jag anlitat din dotter till litet langningsuppdrag...tror du också blir delaktig =)
    Tror faktiskt att jag måste börja träna nu...eller snart kanske! Klippte mig idag o vår väninna är oförskämt sportig o pigg o dessutom solbränd! Fast det är väl du också din svartfot!!! <3
    Får överväga detta lite till: rund form slätar ju ut rynkor kom jag på!

    Kramar!!!!

    SvaraRadera
  2. Inga problem att köpa band!
    Träna är bra och jag ska också snart börja! Bara de har grävt klart i parken:)
    Annars håller jag med dig, lite form slätar ut!!!
    kram kram!!!!

    SvaraRadera