lördag 5 februari 2011

Lakan???


Nu börjar temperaturen stiga sakta för varje dag. När jag gick t på balkongen  halv tio i förmiddags så var det redan 26 grader. Det är lite disigt men solen tar sig igenom utan problem. Det är riktigt högsommar väder som vi skulle kalla det hemma i Sverige.

min plats på taket.
Just nu sitter på tak terrassen med datorn och en god kopp kaffe. Första gången sedan jag kom hit så bryggde jag. För det mesta använder jag snabbkaffe Gevalia, det är både lätt och gott på vardagarna. Men idag lyxade jag till det alltså!
utsikt genom staketet

Jag har letat i två dagar efter mina lakan som skulle byta i sängarna med. De fanns ingenstans men så tänkte jag tillslut att Uttom,husmannen,  säkert vet . Tar jag bort lakanen ur sängen så fixar han nog till det.
Döm om min förvåning när jag hittade ett underlakan under underlakanet, ett påslakan runt bäddmadrassen som redan har ett överdrag, ett underlakan till under bädd madrassen!!! Sim sala bim- där hade vi förklaringen!!

Nu har jag tvätt hela arbetsrummet och i sängen finns det nu påslakan som jag hade med hemifrån och som är för små. Här har jag täcke som är för en dubbelsäng , Svenska påslakan är ju för det mesta för enkel säng. Det är lite knöligt men det funkar fint!

Mina popcorn har jag ju berättat om på facebook men om det är någon som inte vet så har jag och Julia fått köttfärsspett och popcorn till middag en dag och kyckling och popcorn dagen efter, men då var det brända så de gick inte att äta. Lite ny kombination för mig men allt funkar, man får inte vara rädd  för att prova på nya saker!
Ska säga att Uttoms kakor tröttnar jag tyvärr inte på, de är jättegoda!

Idag ska Julia och jag ut på ”stan” eller vad man kan kalla det. Vi sydde ju upp två Saris eftersom Alexandra o Jörgen kommer snart!!!Yiiipiiiiii (Sarisarna är till Alexandra och Julia, inte till Jörgen).
När Julia hämtade dem i veckan såg de inte friska ut. De är säkert 10 cm för stora och man måste ha Madonna BH (en sådan där med strutar vet ni) för att kunna fylla ut dem. Som tur är har vi lite tid att åtgärda detta och så det får vi fixa idag.

Nu ska jag dricka mitt kaffe och njuta i den underbara solen!kram!

1 kommentar:

  1. Aj då!!! Hade varit kul att se Jörgen i sari -killarna hos er har ju långkjol, så helt fel vore det kanske inte...=)
    Av bilderna att döma går det ingen större nöd på dej just nu åtminstone trots udda bäddvanor!! Fast visst längtar du efter blåst, tö o smutsig snö??!

    Kram!!!

    SvaraRadera