söndag 27 februari 2011

Semester!!


Nu har vi varit iväg hela familjen på en efterlängtad semester. Inte så att jag längtat speciellt efter semester, utan mer att vara tillsammans. Jag upplever att vi alla tycker det är ännu roligare att vara tillsammans och att vi tar tillvara på varandra och njuter av tiden ännu mer än vi tidigare har gjort. Det är den positiva delen i att längta!
KL by night



Vi åkte iväg till Kuala Lumpur förra onsdagen. Julia startade flygningen med en härlig Bangla magsjuka. Som Cissi brukar säga - 5 kilo på en kvart!










 
Som tur var har Julia varit i KL innan för hon var fortfarande dålig på morgonen när vi vaknade. Hon fick sova vidare när vi andra gav oss iväg till China Town för shopping. Alexandra tyckte det var kul och hittade fina presenter till sina kompisar och till Adam självklart:) Sedan åkte vi tillbaka och hämtade upp Julia och gick iväg för att se om vi kunde få något i oss till lunch. Hon är av segt virke den damen och hon följde med oss ut. Åt väl inte så mycket men hon var med!!!
Jörgen och Sandi i China Town

Pärlor i alla färger

Klockor -  det blev några stycken!

Melon juice paus!

Lunch!
Jag förstod på Marie, min väninna, att  hon inte tyckte att KL inte var något vidare. Då insåg jag att jag fått andra referenser än vad jag hade innan Bangla. Säger bara: MC Donalds, uteserveringar, Starbucks, sky barer och riktiga kläder (inte Saris och Salvar)!!!!! Det är lyx! Tänk att kunna beställa ett glas vin på en uteservering och sitta och titta på människor som går förbi, utan att själv bli "tittad" på!


Luna bar, poolen och ett av Twin Towers i bakgrunden.                
Det blev mer shopping och middag på just en uteservering. Sky baren var också ett måste så vi åkte till Luna bar. Förra gången jag och Julia var i KL så var vi på Traders. Luna bar var jätteläcker, högst upp och utan tak, en pool och vattenfall. Vi beställde vars en drink, jag tog en "Strawberry daiquiri". Det var väl sådär, men färgen var snygg:)






Julia i hissen upp till Luna bar

Sandi med matchande drink!
även jag med matchande drink:)

Trötta och nöjda åkte vi tillbaka till hotellet och sov en härlig natt- sängarna var sköna och mjuka.

 
Fredagen fortsatte i shoppingens tecken.
Efter lunch så åkte vi vidare till BALI!!!!
Bali nästa!!!




2 kommentarer:

  1. Låter som ni haft det härligt!!! Vilka färger -härliga bilder!!

    Massa kramar till er allihop =)
    MONICA

    SvaraRadera
  2. Ja det var inte tråkigt! Underbart och mysigt:) Hoppas att ni mår bra!
    kramar till er med:)

    SvaraRadera