tisdag 15 februari 2011

Familjen samlad:)


Nu är de äntligen här min hela familj. Det är hur mysigt som helst.
I söndags var vi nere på Universitetsområdet och firade in våren med alla vackra Bengaler. Kvinnorna var klädda i gult och orange och hade vackra blommor i håret, gula ska det vara, fick förklarat för mig att det inte skulle vara rosor. Ringblommor och Tagetes var rätt och det fanns i mängder!
Julia, Sandi och Barbara som blev fotade för en Bengla tidning, Snygga tjejer!
Sandi tillsammans med ett gäng som ville bli fotade med henne.

Sedan åkte vi vidare till Gamla Dhaka och gick på Hindu street, Pink Palace och till en gata där de tillverkade och målade rickshaws. Dessa rickshaws är så vackra, riktiga konstverk.
konstnär på Hindu street
hos rickshaw tillverkaren

Sedan var vi alla möra efter en hel dag i detta myller. Framför allt tror jag Sandi och Jörgen var riktigt trötta med en hel lång resa och jetlag i kroppen. Men de var nöjda och jag var lite imponerad av Sandi som ändå inte har sett detta kaos någon gång. Hon hängde med på ett fantastiskt sätt.

Vi avlutade med middag på klubben och Sandi slängde längtande blickar på poolen. Kan förstå det efter en lång iskall vinter!

Bad blev det för Julia och Sandi igår förmiddag och en stund i solstolen. Jörgen tillbringade hela dagen i sängen med illamående, magont och yrsel, han pallar inte en frostnatt,hi hi.

Fram på kvällen hade han sovit i kapp och då gick vi till Samdado som är det bästa sushi stället med de bästa sushi som jag vet.  

2 kommentarer:

  1. Hjälp så härligt!!!
    Måste ha blivit en intensiv blomdoft med så mycket tagetes =)
    Och du, när du kommer hemåt nästa gång får du ta med dig lite sushi också....får väl plats till höger om burken med chocolate chip cookies tänker jag =) Jag kokar kaffet!!! *väntar otåligt*

    KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  2. Ha,ha, ja det kan nog bli en tre rätters tillslut:) Men denna gången skickar vi bara hem band och tyg:) kram kram kram:)

    SvaraRadera