torsdag 6 januari 2011

Chocolate chip cookies!!!!

Nu när jag är tillbaka så har jag bestämt mig för att äta nyttigt eller nyttigare i alla fall och träna. Så jag pratade med Uttom, min söta kock om detta - trodde jag. Vi har lite problem att kommunicera,  hans engelskan är inte helt strålande. (En gång lyckades jag förmedla att jag gillade hans köttfärssås och spagetti, så det får jag tre dagar i veckan numera:)

Hur som helst så pekade jag på alla utstående delar på kroppen och sade "diet" och "low fat" som jag vet att Barbara brukar säga till sin maid. Det kändes som om jag lyckades i min kommunikation. Ända fram tills jag kom hem igår och såg - just det- CHOCOLATE CHIP COOKIES, alldeles nybakade!!!! Och de gör han så jättegoda!!!!
Gissa vem som vann, Chocolate chip cookies eller jag????

Jag talar inte om hur många de var från början:)

 

2 kommentarer:

  1. Härligt att få se hur dessa omtalade delikatesser ser ut!!!
    Verkar vara en bra kock du har som förstår vad som är viktigt i livet o vad du egentligen behöver <3
    Nästa gång du kommer hem får du smuggla med dej några i resväskan så jag får se om de verkligen är så goda som jag tror!!! =)

    Hur går korttillverkningen?

    Kram med en massa snö på toppen!!!
    Monica

    SvaraRadera
  2. Ha,ha, ja det inte är inte lätt att följa den smala linjen med den rara kocken!

    Korttillverkningen går framåt men det tar nog några dagar till innan första är klart. Idag har jag haft fullt upp med att köpa Sari.

    kram utan snö!!

    SvaraRadera