söndag 1 maj 2011

Valborg och första maj??

Det känns väldigt långt borta med Valborg och första maj och lite märkligt att prata med dem därhemma på Skypen och höra att det finns ett annat liv där. Här var det inga Valborgsbrasor och sång direkt. Men alla har varit lediga idag, det har jag i alla fall märkt (det är de flesta inte annars på söndagar). Det var så många i parken när jag skulle ut och springa, så det fick bli "power walk" i våtvarmt omslag istället. Nu har det fuktiga och varma kommit.. Men jag klagar inte, tycker det är skönt och min kropp är mjuk som smör. Värme är något för mig:)

Igår var jag och Julia på New Market och tygmarknaden. Tanken var att vi skulle tok-shoppa en massa tyg som vi ska ta med hem så småningom. Men så blev det inte riktigt så. Man blir helt slut av att bara försöka hitta där. Och när man väl hittat och har bestämt sig så ska man pruta, suck! Julia skulle ha 3,5 yard av ett tyg och det visade sig att killen bara hade 3,2 yard. Men han ville fortfarande att hon skulle betala för 3,5. Gissa om min dotter blev upprörd???!!! Visst är det härlig Bangla logik?



Några tyger blev det, men inte som vi hade planerat. Vi fick iallafall shoppat lite annat, armband,skor och tyg-band till Julias glädje. Det finns ju så mycket fina band! Killarna i affären tyckte det var jättekul att prata med Julia och de gick igenom alla färgerna på Bangla.
Band shopping
skor! lite trångt var det:)

mer fina band

Julia bland armbanden

När vi inte längre orkade så åkte vi svängen om Pink City för att hämta våra byxor som vi lämnade in hos skräddaren förra veckan. Det var det värsta jag sett!! Vi skulle ha vida byxor i ett tunt tyg och vi hade ett par korta byxor som vi ville kopiera men då göra dem långa och lite vidare. Det blev världens 70- tals brallor med svängda höfter och tjafs. Helt galna och urfula!!! Ja man kan inte lyckas med allt, vi får se om de kan fixa till dem:)

Sedan blev jag inbjuden på vin hos Wiklunds för att sedan åka iväg och äta gratinerad hummer och krabba, suuuper gott och en mycket trevlig kväll, tack Cicci och Jerry!




1 kommentar:

  1. Den där bandaffären...slurp!!!
    Åh vad jag skule viljat se era miner när ni fick era brallor...*massa glada fniss*

    En hel hög med kramar!!!!!!
    Monica

    SvaraRadera