lördag 28 maj 2011

Tiden springer.......

Nu var det längesedan jag skrev i min blogg, tiden bara springer iväg!

Det har varit full rulle förutom i förra veckan då jag låg med feber och en illa hosta. Då var det ingen fart alls! Det var som om någon stod på mig och jag kunde knappt resa mig eller ta mig runt i min stora lägenhet. Men nu är det mycket bättre och nu hostar jag bara.

Till råga på allt började började min förkylning dagen innan vi skulle åka till Bangkok. Julia behövde åka ut från Bangladesh och få en ny stämpel till sitt visum. Så vi bestämde att Bangkok skulle var kul att se och de har börjat med billiga flyg med Bangkok airways så det var perfekt. Jo det hade det, men nu blev mer en "släpa runt på mamma resa". Vi hittade de kallaste varuhusen med bänkar där Julia kunde lämpa av mig. Mycket MC Donalds och Burger King blev det också- glass o kaffe gör susen!
En dag åkte vi ut till Weekend market, jättemysig marknad med allt! Kul en stund men sedan i ilfart till hotellets säng. Men som jag säger - ALLT är en upplevelse! Vi fick shoppat det vi skulle och Julia blev fin i håret, det är det viktigaste:)
Julia på weedend market



I torsdags var det dags för Julias utställning på Nordic. Det var hennes slutarbete för Svalorna. Bilderna är från hennes fältresor till Manekang och Tanapara som ligger på landsbygden. Till dessa har hon lagt till text från hennes intervjuer med lokalbefolkningen. Det blev jättefint och i torsdags var det alltså dags med lite AW och invigning.
Lite mingel bland foton


Nu har Linus kommit till oss också och stannar tills vi alla åker hem. Det blir kul för Julia att få lite sällskap de sista veckorna och de har en hel del att titta på tillsammans. Igår var vi på det stora Arong (varuhus) som är 6 våningar. Vi handlade också lite porslin men har en del kvar att handla. Mitt rödprickiga var slut, man ska väl aldrig vänta när man bestämt sig!!!

Vi avslutade med god Sushi på Samdado, aldrig fel!
kram!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar